Every day outstanding organizations do things and promote values that ensure they will retain customers, grow revenues, increase market share, and build their reputations. People in these organizations hold values and take actions-- individually and collectively--that are not always easy or obvious but are fundamentally powerful.
Informed by his own …
Tema sentral buku ini adalah membangun layanan prima dalam sebuah organisasi. Layanan (service) bukan saja bermanfaat sebagai pelengkap produk yang ditawarkan, namun juga merupakan kunci diferensiasi setiap perusahaan. Meminjam konsep The Flower of Services rumusan almarhum Christopher Lovelock, layanan bisa dianalogikan sebagai delapan daun bunga yang melekat pada setiap penawaran produk: info…
Carmine Gallo interviewed professionals at all levels who have studied Apple, and he spent hundreds of hours observing the selling floor in Apple?s retail space and learning about Apple?s vision and philosophy. Using insights and data from these sources, he breaks down Apple?s customercentric model to provide an action plan with three distinct areas of focus: ? Inspire Your Internal Customer …
Perhatian terhadap kepentingan pelanggan dengan cara melihat kebutuhan serta kepuasan atas pelayanan menjadi faktor kunci untuk keberhasilan usaha di tengah iklim persaingan yang semakin ketat. Menyadari pentingnya nilai sebuah layanan prima kepada pelanggan dan meningkatnya tuntutan pelanggan terhadap layanan perusahaan semakin membuat perusahaan harus mengembangkan bisnis pada manajemen hubun…
Pengelolaan pelayanan umum di Indonesia saat ini dilakukan oleh pemerintah dan swasta. Hal ini berdampak pada timbulnya kompetisi dalam pelaksanaan layanan baik menyangkut cara, teknik, atau metode yang menarik para pengguna jasa layanan. Oleh karena itu, pengetahuan tentang pelayanan umum, administrasi perkantoran, motif, sikap, dan tingkah laku pelayanan, serta manajemen pelayanan umum mutlak…
The term “customer service” is used today in the field of logistics management to describe a host of different but critically interrelated activities. Some authors view customer service as all activities which bind a corporation and its customers together to further a sales relationship. Other authors view customer service as a package of measurable activities which provide utility to cus…